× Spør advokaten!

Du får svar så snart vi har lest og behandlet henvendelsen, vanligvis innen 48 timer.

MERK: Forum nettopp lansert, og i den forbindelse er ikke forum besvart av fagpersonell enda, men du kan allikevel sende inn spørsmål allerede nå så vil svar komme når fagpersonellet er på plass.

Topic-icon Bidrag når den med lavest inntekt har mottat uføreerstatning som engangsutbet

More
11 måneder 2 uker dager siden #45

Min eks.kone og jeg har delt om sorg for våre barn (50% hver). Hun er delvis ufør og mottar månedlige forsikringsutbetalinger. I tillegg fikk hun store engangsutbetalinger da hun fikk sin uføregrad. Når man slår sammen hennes inntekt fra arbeidsgiver og de månedlige forsikringsutbetalinger, tjener hun mindre enn meg. Men dersom man i tillegg fordeler engangsutbetalingene utover de år det er igjen til hun når sin pensjonsalder 67 år, tjener vi likt. På grunn av engangsutbetalingene gjeldsfri. Vi har begge boliger av samme verdi. I praksis har hun bedre råd enn meg, men krever at jeg skal betale bidrag ettersom hun har lavere løpende inntekt. Spørsmålet er om de store engangsutbetalingene fra forsikringsselskapene skal være med i regnestykket for bidraget. Det er jo ment som erstatning for redusert inntekt.

Please Logg inn eller Registrer konto to join the conversation.

Forum login

Go to top