× Spør advokaten!

Du får svar så snart vi har lest og behandlet henvendelsen, vanligvis innen 48 timer.

MERK: Forum nettopp lansert, og i den forbindelse er ikke forum besvart av fagpersonell enda, men du kan allikevel sende inn spørsmål allerede nå så vil svar komme når fagpersonellet er på plass.

Topic-icon Barnefar nekter å forholde seg til gjeldende juleavtale

More
6 måneder 5 dager dager siden #46

Hei, jeg og min eksmann har vært skilt i 5,5 år og har to døtre sammen på 9 og 11. Vi hadde en opprinnelig samværsavtale der vi skulle feire julaften sammen. Vi gjorde dette i to år men fant ut at det ikke var ønske om å fortsette det videre. Vi avtalte da på SMS hvordan vi skulle fortsette å fordele juleferien, og har praktisert dette de tre siste julene. Barna har da vært hos den ene foreldren fra ettermiddag 23. des til formiddag 24. des, annenhvert år.
Tidligere i år ytret han ønske om å endre julefordelingen, men vi har ikke klart å finne en løsning på ny fordeling pr. dd og i går kveld fikk jeg en SMS fra han der han sier at jeg ikke får barna på lillejulaften som vanlig, da han ikke lenger er enig i den fordeling. Det er nå barnefar sin uke med barna og jeg får da ikke mulighet til å hente de som vanlig den 23. des.

Har han lov til å bare nekte for det og velge at den avtalen vi har praktisert de tre siste årene plutselig ikke gjelder lenger? Han begrunner det med at det vi har gjort de siste årene har kun vært avtalt på SMS så da er det avtalen fra 2011 som gjelder.

Please Logg inn eller Registrer konto to join the conversation.

Forum login

Go to top